Çamurlanmak Güzeldir

OMO reklamı vardı sloganı, “Kirlenmek Güzeldir” diye. İşte aynı öyle bir spor’dur Off Road. Başlığı o yüzden Çamurlanmak Güzeldir diye attım. Normalde şehirde, yolda yürürken; işe, toplantıya veya bir randevuya giderken üzerinize yanınızdan geçen aracın çamur sıçrattığını. Sanırım o çamur sıçratan aracı durdurun, içerisindeki arkadaşı indirir bir güzel döveriz oracıkta.

Ancak Off Road’da bu yapılsın diye bir de üzerine para veriyoruz resmen. Amaç ne? Çamurlanmak, kirlenmek. Tabiî ki koca off road sporu bu kadar basite indirgenemez ama genel bir bakış açısı veya dışarıdan bir gözle bakıldığında “delilere bak, çamurlanmak için dünyanın parasını harcıyorlar” gibi lafları çevremdeki insanların gözlerinden anlıyor gibiyim.

Off Road’da amaç ne? Klasik bir söylem var. Yarışlardan bahsetmiyorum. Amaç, 4x4 araçlarla doğada yol almak. Doğanın önümüze getirdiği engelleri aşmak, bir noktadan diğer bir noktaya gidebilmek için mücadele etmek. İyide ben bunların hiç biri için off road yapmıyorum ki? Ya da siz bu anlatım için mi off road yapmayı seviyorsunuz. Doğayla durduk yere mücadele verip doğada yol alabilmek için mi off road aracı aldınız?

Çoğunuzun “Tabiî ki Hayır” dediğini duyar gibiyim. Ben söyleyeyim neden off road yapmayı bu kadar çok seviyoruz. Kazandığımız dostluklar için! Aynı hissi paylaştığımız güzel insanlar tanıdığımız için. Kurduğumuz dostlukları sadece off road zamanlarında değil, boş zamanlarımızda da aynı insanlarla paylaştığımız için. Zaten off road sporunun ruhu da burada başlıyor. Yazımın başında dediğim gibi Çamurlanmak Güzeldir. Ve aslında off road hikaye dostluklar şahane.

Full Off Road blog sitemdeki bir yazının daha sonuna geldim. Çamurlanmak Güzeldir isimli yazımda, Off Road’un bana kattığı değerlerden ve neden off road yapmayı bu kadar sevdiğimizden bahsetmeye çalıştım. Umarım beğenerek okuduğunuz bir yazı olmuştur.

Full Off Road isimli blog sitemdeki bir önceki; Ülkemizde Off Road başlıklı makalemizi okudunuz mu?

0 yorum:

Yorum Gönder