Off Road ve Çamur

Merhaba değerli Off Road severler. Bugün sizlere hayatımızdaki iki önemli kelimeden bahsedeceğim. Off Road ve Çamur yan yana kullanıldığında sizlerde de heyecan uyandırdı öyle değil mi? Off Road ile tanışmadan önce bana çamur deseler ne alaka derdim. Veya gelip yanıma “bir gün çamurların içerisine zevkle atlayacaksın” deseler “hadi oradan” diye cevap verirdim. Yolda giderken üzerime bir araç çamur sıçratsa inip onu dövmeye yeltenirdim sanırım. Böyle düşündüğümüzde aslında çok da sevdiğimiz bir materyal değilmiş Çamur!

Ancak Off Road ve Çamur aynı cümle içinde kullanıldığında, büyük anlam ifade ediyor. Bana adrenalin, dostluk, mücadele, eğlence gibi kavramlara çağrışım yaptırıyor. Bu kavramlarda tek madde de toplanıyor. Adı: Mutluluk!

Hayatıma aniden giren off road öyle yer etmiş ki içimde, artık vaktimin büyük bir çoğunluğunu off road yaparak, off road araçlarını ve modifiye aşamalarını izleyerek geçiriyorum. Boş vakitlerimde video sitelerinde yerli yabancı off road videolarını izliyorum. Anlayacağınız hobi olarak başlayan ve boş zamanlarda eğlenmek amacıyla başladığım bu spor; benim tüm hayatım, yaşam tarzım olmuş. Off Road Sporu öyle bir spor ki, belirli bir süreden sonra insanı kendine bağlıyor. Daha önce boş zamanlarında yaptığın şeylerden seni vazgeçiriyor.

Ülkemizde Off Road tamamıyla çamur üzerine desek yanlış söylemiş olmayız sanırım. Yurt dışında çekilmiş off road videolarında izlediğimiz kayalık alanlar ülkemizde yok. Kesin o da zevklidir. Ancak ülkemizdeki off road sporu genelde çamur üzerine. Zaten araçların %80’ine çamur lastikleri takılması bunun başlıca kanıtı. Çamur ve kaya off road’u arasında muazzam bir fark var. Araçların tüm alt yapıları yaptıkları off road level ve tarzına göre belirleniyor. Türkiye’de daha çok çamur off road’u yazın ise kumda off road yapıldığı için, araçlarımızın modifiye basamaklarını da buna göre yaptırıyoruz.

Off Road ve Çamur hayatıma aniden giren iki kelime. Bir daha çıkması çok zor olan ve duyduğumda beni mutlu eden bu iki kelimeye özel bir yazı yazmak istedim. Benim için off road ve çamur bu anlamlara geliyor. Sanırım off road sporu ile ilgilenen birçoğunuz içinde durum aynı. Sonuç olarak Çamurlanmak Güzeldir diyorum. Bir başka off road makalesinde yine bu blog sitesinde buluşmak dileğiyle hoşça kalın…

0 yorum:

Yorum Gönder