İyi Bir Off Road Aracı Nasıl Yapılır?

Merhaba arkadaşlar. Yeni bir soru cevap konusuyla karşınızdayım. Full Off Road sitesinde elimden geldiğince off road hakkında bilgi ve tecrübelerimi sizlerle paylaşarak bu spora yeni merak salmış dostlarımızın bilgi sahibi olmasını hedefliyorum. Bugün iyi bir off road aracı nasıl yapılır, standart 4x4 araçları off road ve arazi kullanımı için modifiye ederken nelere dikkat etmeliyiz gibi konulara değineceğim.

Standart 4x4’ler eğer suv olarak üretilmedilerse, %50 asfalt %50 arazi için kullanılmaktadır. Biz bu araçları alarak, tamamen arazi için modifiye ediyoruz. Teknik bilgi ve uzmanlık isteyen bu konu hakkında yeterli bilgiye sahip olmadan başlayan tüm off road modifiye işlemleri başarısızlıkla sonuçlanmaktadır. Off road sporuna yeni heves eden kişiler, aracın dinamik ve teknik değerlerinden daha çok görünümleri ile ilgilenmektedir. Bunun sonucu ise, güzel görünen yalnız araziye çıktığında yol alamayan, sürekli kırılan ve sahibine illallah dedirten araçlar oluyor.

İyi bir off road aracı modifiye etmek için ilk olarak araç sahibinin yapacağı off road leveline karar vermesi gerekmektedir. Ardından gerek yurt dışındaki, gerekse ülkemizde modifiye edilmiş aynı marka araçları incelemesi gerekmektedir. Bu uzun ve zaman isteyen bir süreçtir. Eğer kişinin bunu yapacak vakti yoksa hangi marka araç sahibi ise o marka konusunda uzmanlaşmış ve camiaya kendisini kanıtlamış kişiler ile irtibata geçerek, en doğru şifreyi kullanarak off road aracının modifiye işlemlerine başlanmalıdır.

Benim bu hususta gördüğüm en büyük hatalardan bir tanesi büyük lastik ve kalın lastik takma isteğidir. Standart 4x4’lerin tüm dinamikleri ve mekanik parça sınırları üzerinde gelen lastik ebadından maksimum verim almayı amaçlamaktadır. Biz araçlarımızın lastik ebatlarını büyütüp üzerindeki standart aktarım organlarını değiştirmezsek; arazide kırılması olası bir araç modifiye etmiş oluruz. Bu konuda 4x4 araçlarda lastik çapını büyütmek isimli bir makale yayınlamış ve off road araçlarına büyük lastik takmak için nelerin yapılması gerektiğini daha detaylı anlatmıştım. Konu hakkında yeterli bilgi sahibi değilseniz, bu yazımı okumanızı öneririm.

Off road aracı modifiye işlemlerinde yapılan bir diğer yanlışlık ise; araçları gereksiz off road aksesuar parçaları ile doldurarak, aracın ağırlığını arttırmaktır. Bir hevesle camiaya giren ve gördüğü her aksesuarı aracına güzel görünmesi adına takmak isteyen kişi, taktığı her parçanın araca kazandırdığı ağırlığı hesaplamalı ve bunun arazideki dezavantajlarının farkında olmalıdır. Unutulmamalıdır ki biz 4x4’leri arazide daha başarılı bir şekilde yol alması için modifiye ediyoruz, güzel görünsünler, şehir içinde daha asi dursunlar diye değil.

Bugün Full Off Road sitesinde sizlere 4x4 araçlar ve off road aracı modifye işlemlerine yeni başlayacak arkadaşlarımız için önem arz eden konu hakkında bildiklerimi aktarmaya çalıştım. İyi Bir Off Road Aracı Nasıl Yapılır? Yapılır sorusu altında araçlarımızın modifiye işlemlerine başlanmadan önce dikkat edilecek hususlar ve çevremde en sık yapılan hatalar hakkında yorumlarımı yazdım. Umarım faydalı bir makale olmuştur. Yeni yazılarımız içerisinde yine bu blogda buluşmak dileğiyle, Hoşça kalın.

Sitemdeki bir önceki Hangi Marka Off Road Aracı Tercih Edilmeli isimli yazımızı okudunuz mu?

0 yorum:

Yorum Gönder